PARTAKERS

Thursday 8 May 2014

As an intern

Assalamualaikum semua. Hai semua. Hello yang sana tuuu. 

Aku ni macam tetiba rindu blog. Rindu decorate, rindu up entry banyak-banyak, rindu blogwalking. Masa tak mengizinkan. Mintak ampun blogku sayang. 

Kalau diikut sekarang ni dah 14 minggu aku intern. 3 months passed, 3 more months to go! Yeay or nay? Oh by the way, aku intern kat audit firm. Dah 3 bulan ni macam-macam ragam dah aku jumpa. Yang jenis suka cakap belakang, yang jenis suka complain benda tak patut, yang semua benda dia tahu kononnya aka Mr Know-It-All & macam-macam lagi.

3 bulan pertama still okay. Dah lepas 3 bulan hmm dah start dah orang atas aku ni. Nampak sangat pandang rendah dengan bebudak trainee. Kalau nak marah ada batas kan. Especially kalau nak marah bebudak intern yang baru belajar macam kami ni sobs. Benda ni sebenarnya member aku yang kena so, sebab dia budak intern & hari-hari jadi mangsa kena marah & maki, aku pun terasa jugak tau. 

Okay macam ni. Jangan salah faham tau. Aku bukan nak backing budak intern. Situasinya begini:

Leader : Salah lagi???
Member : Sorry dot dot. Lepas ni saya tak buat lagi. 
Leader : Okay. Lepas ni kalau kamu buat salah lagi, kamu (cakap dengan staff lain) tolong bagi dia penampar bagi pihak saya.

Macam tu lah. Aku sampai sekarang ni marah berapi-api ingat benda tu. Dah gila ka apa leader aku ni buat macam tu. Aku cuma ingat 1 benda je. Aku ni intern. Time ni lah nak gain experience & kenal perangai orang. Kalau dorang ni cakap belakang, aku dengar je. Tak nak komen apa. Ambil ilmu je banyak-banyak. Seriously banyak aku belajar kerja audit ni. And aku sangat suka! Tapi tulah nak kena tahan telinga je lah.

Bla bla bla assalamualaikum. 

Dah gemuk dah ni cemana? Tsk tsk. 

0 foot prints: